Algemene Voorwaarden
Voorwaarden Question Degree Met STER BV
1.
Toepasselijkheid
1.1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen
en overeenkomsten waarbij leverancier (Question Degree Met STER BV) goederen
en/of diensten van welke aard en onder welke benaming dan ook aan klant levert.
1.2. Afwijkingen van en aanvullingen op deze voorwaarden zijn
slechts geldig indien deze schriftelijk en/of digitaal tussen partijen zijn
overeengekomen. Digitale ondertekening wordt bekrachtigd na online bevestiging
van speciale popups.
1.3. Het lidmaatschap wordt aangegaan met een digitale
ondertekening daarna ontvangt de klant een overeenkomst waarin de
abonnementskeuze is opgenomen. (De
overeenkomst is altijd online in te zien, zie klant account (online) en wordt
digitaal ondertekend). De klant ontvangt na lidmaatschap per aangetekende
post de digitale ondertekening van deze overeenkomst.
1.4. Indien enige bepaling van deze voorwaarden nietig is of
vernietigd wordt, blijven de overige bepalingen van deze voorwaarden
onverminderd van kracht. Leverancier en klant treden in dat geval in overleg
met het doel nieuwe bepalingen ter vervanging van de nietige of vernietigde
bepalingen overeen te komen.
2.
Aangeboden dienst
2.1. Leverancier verzorgt de dienst waarmee (nieuwe)
medewerkers en / of leveranciers en klanten online worden uitgenodigd om
vrijwillig, anoniem en/of verplicht enquêtes en/of testen online in te vullen.
Hiermee kan de klant voorblijven op de concurrent, kennis, in marktaandeel en
in omzet.
2.2. De klant kan na het ontvangen van feedback de kennis
vastleggen deze kennis blijft bewaard zolang de klant dit wenst in het online
account. De klant kan de uitslagen zelf uitlezen. De leverancier kan worden
gevraagd om een professionele diepte rapporten en analyses te maken tegen een
vooraf gestelde vergoeding.
2.3. De klant kan zelfstandig in de programmatuur verschillende
vraagsoorten opmaken en beheren. De deelnemers kunnen worden uitgenodigd via
mail en of (hardcopy) schrijven. Het doel van de
programmatuur is het maken van enquêtes, toetsen, testen en/of
instructievaardigheden.
2.4. De klant is zelf verantwoordelijk voor de uitnodiging en
respons van de deelnemers. Deze uitnodigingen mogen in geen enkel geval lijken
op spam of phishing. De leverancier kan het account uitzetten,
opschorten als dit een vermoeden of reeds heeft plaatsgevonden.
2.5. De klant maakt zelfstandig een keuze welk abonnement geschikt
is en past bij de onderneming. (abonnementen
zijn online op de website in te zien)
2.6. De klant kan in eigen organisatie meerdere super
administrators (medewerkers) te werk stellen in de programmatuur. Dit mogen
geen (derden) externe partijen zijn buiten de organisatie van de klant. (Zie
artikel Uitvoering dienstverlening). De klant bevoegd één super administrator
waarmee de leverancier inhoudelijk spreekt over de programmatuur en de
werkzaamheden die plaats vinden in het account. (Zie artikel Informatieverplichting)
2.7. De dienst is volledig onderbouwd
om zelfstandig de programmatuur te vullen, bewerken, en handhaven. De
leverancier kan worden gevraagd om deze werkzaamheden te verrichten. Deze werkzaamheden,
professionele rapporten en analyses worden verzorgd tegen een vooraf
gestelde vergoeding.
3.
Vertrouwelijkheid
en overname personeel
3.1. Klant en leverancier dragen er zorg voor dat alle van de
andere partij ontvangen gegevens waarvan men weet of redelijkerwijs behoort te
weten dat deze van vertrouwelijke aard zijn, geheim blijven. Dit verbod geldt
niet voor leverancier indien en voor zover verstrekking van de desbetreffende
gegevens aan een derde noodzakelijk is ingevolge een rechterlijke uitspraak,
een wettelijk voorschrift of voor de goede uitvoering van de overeenkomst door
leverancier. De partij die vertrouwelijke gegevens ontvangt, zal deze slechts
gebruiken voor het doel waarvoor deze verstrekt zijn. Gegevens worden in ieder
geval als vertrouwelijk beschouwd indien deze door één der partijen als zodanig
zijn aangeduid.
3.2. Klant erkent dat de van leverancier afkomstige
programmatuur steeds een vertrouwelijk karakter heeft en dat deze bedrijfsgeheimen
van leverancier / klant, diens toeleveranciers of de producent van de
programmatuur bevat.
3.3. Elk der partijen zal gedurende de looptijd van de
overeenkomst evenals één jaar na het einde daarvan slechts na voorafgaande
schriftelijke toestemming van de andere partij medewerkers van de andere partij
die betrokken zijn of zijn geweest bij de uitvoering van de overeenkomst, in
dienst nemen dan wel anderszins, direct of indirect, voor zich laten werken.
Aan deze toestemming kunnen voorwaarden zijn verbonden, waaronder de voorwaarde
dat klant een redelijke vergoeding aan leverancier betaalt.
4.
Privacy en
gegevensverwerking
4.1. Indien dit voor de uitvoering van de overeenkomst
noodzakelijk is, zal klant leverancier desgevraagd schriftelijk informeren over
de wijze waarop klant uitvoering geeft aan zijn verplichtingen op grond van de
wetgeving op het gebied van bescherming van persoonsgegevens.
4.2. Klant vrijwaart leverancier voor aanspraken van personen
van wie persoonsgegevens zijn geregistreerd of worden verwerkt in het kader van
een persoonsregistratie die door klant wordt gehouden of waarvoor klant op
grond van de wet anderszins verantwoordelijk is, tenzij klant bewijst dat de
feiten die aan de aanspraak ten grondslag liggen aan leverancier toerekenbaar
zijn.
4.3. De verantwoordelijkheid voor de gegevens die met gebruikmaking
van een dienst van leverancier door de klant worden verwerkt, ligt volledig bij
de klant. Klant staat er tegenover leverancier voor in dat de inhoud, het
gebruik en/of de verwerking van de gegevens niet onrechtmatig zijn en geen
inbreuk maken op enig recht van een derde. Klant vrijwaart leverancier tegen elke
rechtsvordering van een derde, uit welke hoofde dan ook, in verband met deze
gegevens of de uitvoering van de overeenkomst.
5.
Beveiliging
5.1. De door of vanwege leverancier aan klant verstrekte
toegangs- of identificatiecodes en certificaten zijn vertrouwelijk en zullen
door klant als zodanig worden behandeld en slechts aan geautoriseerde
personeelsleden uit de eigen organisatie van klant kenbaar worden gemaakt.
Leverancier is gerechtigd toegewezen toegangs- of identificatiecodes en
certificaten te wijzigen.
5.2. Klant zal zijn systemen en infrastructuur adequaat
beveiligen en te allen tijde antivirus-programmatuur in werking hebben.
5.3. Indien leverancier op grond van de overeenkomst gehouden
is tot het voorzien in een vorm van informatiebeveiliging, zal die beveiliging
beantwoorden aan de tussen partijen overeengekomen specificaties betreffende
beveiliging. Leverancier staat er niet voor in dat de informatiebeveiliging
onder alle omstandigheden doeltreffend is. Indien een uitdrukkelijk omschreven
wijze van beveiliging in de overeenkomst ontbreekt, zal de beveiliging voldoen
aan een niveau dat, gelet op de stand van de techniek, de gevoeligheid van de
gegevens en de aan het treffen van de beveiliging verbonden kosten niet
onredelijk is.
6.
Medewerkingsverplichtingen
6.1. Partijen erkennen dat het welslagen van werkzaamheden op
het gebied van informatie- en communicatietechnologie afhankelijk is van een
juiste en tijdige onderlinge samenwerking. Klant zal steeds tijdig alle in
redelijkheid door leverancier gewenste medewerking verlenen.
6.2. Klant draagt het risico van de selectie van de door
leverancier te leveren zaken, goederen en/of diensten. Klant neemt steeds de
uiterste zorg in acht om te waarborgen dat de eisen waaraan de prestatie van
leverancier dient te voldoen, juist en volledig zijn. In tekeningen,
afbeeldingen, catalogi, websites, offertes, reclamemateriaal,
normalisatiebladen e.d. vermelde maten en gegevens zijn voor leverancier niet
bindend, behoudens indien door leverancier uitdrukkelijk anders is vermeld.
Indien klant bij de uitvoering van de overeenkomst personeel en/of hulppersonen
inzet, zal dit personeel en deze hulppersonen beschikken over de noodzakelijke
kennis en ervaring. Ingeval medewerkers van leverancier op locatie van klant
werkzaamheden verrichten, draagt klant tijdig en kosteloos zorg voor de
noodzakelijke faciliteiten, zoals een werkruimte met computer- en netwerkfaciliteiten.
Leverancier is niet aansprakelijk voor schade of kosten wegens
transmissiefouten, storingen of niet-beschikbaarheid van deze faciliteiten,
tenzij klant bewijst dat deze schade of kosten het gevolg zijn van opzet of
bewuste roekeloosheid van de bedrijfsleiding van leverancier.
6.3. De werkruimte en faciliteiten zullen voldoen aan alle
wettelijke eisen. Klant vrijwaart leverancier voor aanspraken van derden,
waaronder medewerkers van leverancier, die in verband met de uitvoering van de overeenkomst
schade lijden welke het gevolg is van handelen of nalaten van klant of van
onveilige situaties in zijn organisatie. Klant zal de binnen zijn organisatie
geldende huis- en beveiligingsregels vóór aanvang van de werkzaamheden aan de
door leverancier ingezette medewerkers kenbaar maken. (De geldende regels kunnen in het account worden opgenomen)
6.4. Indien klant in verband met de diensten en producten van
leverancier programmatuur, apparatuur of andere middelen aan leverancier ter beschikking
stelt, staat klant in voor het verkrijgen van alle benodigde licenties of
goedkeuringen met betrekking tot deze middelen welke leverancier nodig mocht
hebben.
6.5. Klant is verantwoordelijk voor het beheer, waaronder
controle van de instellingen, het gebruik van de door leverancier geleverde
producten en/of verstrekte diensten en de wijze waarop de resultaten van de
producten en diensten worden ingezet. Klant is tevens verantwoordelijk voor de
instructie aan, en het gebruik door eigen gebruikers.
6.6. Klant zal zelf de zijn eigen account van leverancier de
benodigde (hulp)programmatuur inrichten, account gegevens aanvullen en juiste
email adressen in de juiste invulvelden te plaatsen.
7.
Informatieverplichtingen
7.1. Om een behoorlijke uitvoering van de overeenkomst door
leverancier mogelijk te maken, zal klant leverancier steeds tijdig alle in
redelijkheid door leverancier te verlangen gegevens of inlichtingen verschaffen.
7.2. Klant staat in voor de juistheid en volledigheid van de
door hem aan leverancier verstrekte gegevens, inlichtingen, ontwerpen en
specificaties. Indien de door klant verstrekte gegevens, inlichtingen,
ontwerpen of specificaties voor de leverancier kenbare onjuistheden bevatten,
zal de leverancier hierover navraag doen bij klant.
7.3. De klant kan het systeem / programmatuur volledig inzien
via de daarvoor aanwezige help functies, mocht dit niet voldoende zijn dan kan
de klant via Teams de leverancier vragen voor ondersteuning. De klant
ontvangt 2 uur gratis ondersteuning via Teams per jaar, daarna is de
ondersteuning tegen een vooraf gestelde vergoeding.
7.4. In verband met de continuïteit zal klant één (1) contactpersoon aanwijzen die
voor de duur van de werkzaamheden van leverancier als zodanig fungeren.
Contactpersoon van klant zullen beschikken over de nodige ervaring, specifieke
materiekennis en inzicht in de door klant gewenste doelstellingen.
7.5. Leverancier is enkel gehouden klant periodiek inlichtingen
te verstrekken omtrent de uitvoering van de werkzaamheden door middel van de
door klant aangewezen contactpersoon.
7.6. Wanneer klant te weinig materiekennis heeft zal de klant
de leverancier vragen om trainingen te verzorgen om de kennis up to date te krijgen. Deze trainingen worden verzorgd tegen
een vooraf gestelde vergoeding.
8.
Termijnen /
producten
8.1. Leverancier spant zich er redelijkerwijs voor in de door
hem genoemde of tussen partijen overeengekomen al dan niet uiterste
(levering)termijnen en/of (oplever)data zoveel mogelijk in acht te nemen. Door
leverancier genoemde of tussen partijen overeengekomen tussentijdse
(oplever)data, gelden steeds als streefdata, binden de leverancier niet en hebben
steeds een indicatief karakter.
8.2. Indien overschrijding van enige termijn dreigt, zullen
leverancier en klant in overleg treden om de gevolgen van de overschrijding
voor de verdere planning te bespreken.
8.3. In alle gevallen - derhalve ook indien partijen een
uiterste (levering)termijn of (oplever)datum zijn overeengekomen - komt
leverancier wegens tijdsoverschrijding eerst in verzuim nadat klant hem
schriftelijk in gebreke heeft gesteld, waarbij klant leverancier een redelijke
termijn stelt ter zuivering van de tekortkoming (op het overeengekomen) en deze
redelijke termijn is verstreken. De ingebrekestelling dient een zo volledig en
gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming te bevatten, opdat
leverancier in de gelegenheid wordt gesteld adequaat te reageren.
8.4. Indien is overeengekomen dat de nakoming van de
overeengekomen werkzaamheden in fasen zal plaats- vinden, is leverancier
gerechtigd de aanvang van de werkzaamheden die tot een fase behoren uit te
stellen totdat klant de resultaten van de daaraan voorafgaande fase
schriftelijk heeft goedgekeurd.
8.5. Leverancier is niet gebonden aan een al dan niet uiterste
(oplever)datum of (levering)termijn als partijen een wijziging van de inhoud of
omvang van de overeenkomst (meerwerk, wijziging van specificaties etc.) of een
wijziging van de aanpak van de uitvoering van de overeenkomst zijn
overeengekomen, of indien klant zijn verplichtingen die voortvloeien uit de
overeenkomst niet, niet tijdig of niet volledig nakomt. Het feit dat zich
tijdens de uitvoering van de overeenkomst (de vraag naar) meerwerk voordoet, is
voor klant nimmer grond voor opzegging of ontbinding van de overeenkomst.
8.6. De producten die in de software nodig is om afnemers de
testen te laten maken zijn gebonden aan een geldigheidstermijn. Wordt de afnemers
en/of een test gereset of anders wederom hergebruikt (zie log archief) dan
wordt dit als teller plus een (1) gerekend. Een klant wordt geacht om bij een
nieuwe afnemer of nieuwe test een nieuwe lege afnemer / test te gebruiken. Deze
afnemers/testen worden standaard bijgeleverd en bij het bereiken van het
maximum wordt er een nieuwe bundel ingekocht. De afzonderlijke producten van
afnemers, testen zal na gebruik dus doorlopen in optelling.
8.7. Wanneer een product ongeldig wordt (her)gebruikt, gereset
of overschreven zal leverancier deze doorberekenen met terugwerkende kracht.
Deze ongeldige activiteiten worden door de leverancier bijgehouden in een
online logsysteem.
9.
Duur, Opzegging van de overeenkomst
9.1. Deze overeenkomst wordt aangegaan per drie jaar (mits
anders is overeengekomen) ingaande op de dag van digitale ondertekening.
9.2. Iedere partij mag de overeenkomst opzeggen met
inachtneming van een opzegtermijn van 1 jaar ingaande na opvolging van huidige
periode. De opzegging zal alleen geschieden door een (hardcopy)
aangetekende brief.
9.3. Opzegging vanuit de klant zal alleen geschieden als het
account nihil is. Na opzegging worden alle gegevens minimaal drie maanden
bewaard, waarna het account volledig wordt verwijderd. Bij lopende testen zal
een regeling worden getroffen dat de leverancier het account opschoont
tegenover een vergoeding.
9.4. Na opzegging mag de klant nieuwe testen en of deelnemers
toevoegen met in acht neming van voorgaande. De klant behoudt zijn rechten (en
plichten) uit deze overeenkomst voor zover nodig om deze gebruikers en
deelnemers na te komen zolang de duur van opzegging staat.
9.5. Mocht de klant vroegtijdig het contract willen beëindigen
dan staat daar een som van 70% van de jaarprijs t.o.v. keer de resterende
maanden tegenover t.o.v. contract duur. Som: 70% jaarprijs x 12 keer
restmaanden contract plus 1 jaar.
9.6. Iedere partij is verder gerechtigd de overeenkomst per
direct op te zeggen indien de andere partij in staat van faillissement wordt
verklaard, surseance van betaling aanvraagt dan wel algeheel beslag op
vermogensbestanddelen van de andere partij wordt gelegd, de andere partij overlijdt
en voorts, indien deze in liquidatie treedt of wordt ontbonden. (Overhandigen
van gerechtelijke schrijven, getekend door rechter en advocaat of curator).
10. Uitvoering dienstverlening
10.1. Leverancier zal zich naar beste kunnen inspannen zijn
diensten met zorg uit te voeren, in voorkomend geval overeenkomstig de met
klant schriftelijk vastgelegde afspraken en procedures. Alle diensten van
leverancier worden uitgevoerd op basis van een in-spanningsverbintenis, tenzij
en voor zover in de mondeling / schriftelijke overeenkomst leverancier
uitdrukkelijk een resultaat heeft toegezegd en het desbetreffende resultaat
tevens met voldoende bepaaldheid in de overeenkomst is omschreven.
10.2. Leverancier is niet aansprakelijk voor schade of kosten
die het gevolg zijn van gebruik of misbruik dat van toegangs- of
identificatiecodes of certificaten wordt gemaakt, tenzij het misbruik het
rechtstreekse gevolg is van een opzettelijk of bewust roekeloos handelen of
nalaten van de bedrijfsleiding van leverancier.
10.3. Indien de overeenkomst is aangegaan met het oog op uitvoering
door één bepaalde persoon, is leverancier steeds gerechtigd deze persoon te
vervangen door één of meerdere personen met dezelfde en/of soortgelijke
kwalificaties.
10.4. Leverancier is niet gehouden bij de uitvoering van zijn diensten
aanwijzingen van klant op te volgen, in het bijzonder niet indien dit
aanwijzingen betreft die de inhoud of omvang van de overeengekomen diensten wijzigen
of aanvullen. Bij het niet op juiste wijze gebruiken van de software is de
leverancier zonder tussenkomst bevoegd om functies en/of aanwijzingen aan of
uit te zetten bij de des betreffende klant. Indien dergelijke functies en/of aanwijzingen
echter wel worden opgevolgd, zullen de desbetreffende werkzaamheden worden
vergoed overeenkomstig de gebruikelijke tarieven van leverancier. (Het betreft hier onder andere het vullen van
testen in het systeem, zie ook 8.6 en 8.7)
11. Specificaties en ontwikkeling van programmatuur/website
11.1. Indien niet reeds vóór of bij het aangaan van de overeenkomst
specificaties of een ontwerp van de te ontwikkelen programmatuur of website aan
leverancier zijn verstrekt, zullen partijen in goed overleg specificeren welke
programmatuur of website ontwikkeld zal worden en op welke manier de
ontwikkeling zal geschieden.
11.2. Leverancier zal de programmatuur en/of website met zorg
ontwikkelen en in een beveiligde omgeving beheren, één en ander met
inachtneming van de uitdrukkelijk overeengekomen specificaties of het ontwerp
en - in voorkomend geval met inachtneming van de met klant overeengekomen
projectorganisatie, methoden, technieken en/of
procedures in de klant (account) op te nemen en/of te verwerken.
11.3. Indien partijen een ontwikkelmethode gebruiken die zich
kenmerkt door het uitgangspunt dat het opmaken en/of ontwikkelen van
(onderdelen van) de programmatuur of website op iteratieve wijze geschiedt
(bijvoorbeeld Scrum), aanvaarden partijen dat de werkzaamheden bij aanvang niet
zullen worden verricht op basis van
volledige of volledig uitgewerkte
specificaties en tevens dat specificaties, welke al dan niet bij aanvang van de
werkzaamheden zijn overeengekomen, tijdens de uitvoering van de overeenkomst in
goed overleg kunnen worden aangepast met inachtneming van de projectaanpak die
bij de desbetreffende ontwikkelmethode behoort. Partijen zullen tijdens de uitvoering
van de overeenkomst gezamenlijk in goed overleg beslissingen nemen met
betrekking de specificaties die voor de volgende fase van het project (bijvoorbeeld
een time-box) en/of voor de volgende deelontwikkeling gelden. Klant aanvaardt
het risico dat de programmatuur en/of de website niet noodzakelijkerwijs aan
alle specificaties zullen beantwoorden. Klant zal zorg dragen voor een permanente,
actieve en door de organisatie van klant gedragen inbreng en medewerking van
relevante eindgebruikers, onder meer ten aanzien van het testen en ten aanzien
van (nadere) besluitvorming. Klant garandeert dat de door hem ingezette medewerkers
welke worden benoemd in sleutelposities, beschikken over de voor deze positie benodigde
beslissingsbevoegdheden. Klant waarborgt voortvarendheid van de door hem
tijdens de uitvoering van de
overeenkomst te nemen voortgangsbeslissingen. Bij gebreke van
tijdige en duidelijke voortgangsbeslissingen van de zijde van klant
conform de projectaanpak
die bij de desbetreffende ontwikkelmethode behoort,
is leverancier gerechtigd - doch niet verplicht - de naar zijn oordeel passende
beslissingen te nemen.
11.4. Desgevraagd zal klant leverancier in de gelegenheid stellen
de werkzaamheden buiten de gebruikelijke werkdagen en werktijden op kantoor of
locatie van klant te verrichten.
11.5. In de prestatieverplichtingen van leverancier ten aanzien
van de ontwikkeling van een website zijn niet begrepen het ter beschikking
stellen van een zogeheten content management systeem.
11.6. In de prestatieverplichtingen van leverancier zijn niet begrepen
het onderhoud van de programmatuur en/of
de website, en/of het verlenen
van ondersteuning (support) aan
gebruikers en/of beheerders
daarvan. Indien in afwijking van het vorenstaande door leverancier tevens
onderhoud en/of ondersteuning verleend moet worden, kan leverancier deze uren
zonder tussenkomst opnemen in een periodieke factuur. Deze werkzaamheden worden
separaat tegen de gebruikelijke tarieven van leverancier in rekening gebracht.
12. Onderhoudsdiensten
12.1. Indien overeengekomen verricht leverancier onderhoud met
betrekking tot de in de overeenkomst bepaalde programmatuur. De onderhoudsverplichting
omvat het herstel van fouten in de programmatuur
12.2. Klant zal geconstateerde fouten in de programmatuur
gedetailleerd melden. Na ontvangst van de melding zal leverancier zich
overeenkomstig zijn gebruikelijke procedures naar beste vermogen inspannen
fouten te herstellen en/of verbeteringen aan te brengen in latere nieuwe
versies van de programmatuur. De resultaten zullen afhankelijk van de urgentie
en het versie- en releasebeleid van leverancier op de door leverancier te
bepalen wijze en termijn aan klant ter beschikking worden gesteld.
12.3. Klant zal alle door leverancier verlangde medewerking aan
het onderhoud verlenen, daaronder begrepen de tijdelijke staking van het gebruik van de programmatuur.
12.4. Indien het onderhoud betrekking heeft op programmatuur die
niet door leverancier zelf aan klant is geleverd, zal klant, indien leverancier
dit voor het onderhoud nodig of wenselijk acht, de broncode en de technische
(ontwikkel)documentatie van de programmatuur (waaronder begrepen datamodellen, ontwerpen,
change-logs e.d.) ter beschikking stellen. Klant staat er voor in dat hij
gerechtigd is tot zodanige terbeschikkingstelling. Klant verleent leverancier
het recht om de programmatuur, inclusief de broncode en technische
(ontwikkel-)documentatie, te gebruiken en te wijzigen in het kader van het uitvoeren
van het overeengekomen onderhoud.
12.5. Het onderhoud door leverancier laat onverlet de eigen verantwoordelijkheid
van klant voor het beheer van de programmatuur, waaronder controle van de instellingen
en de wijze waarop de resultaten van het gebruik van de programmatuur worden
ingezet. Klant zal zelf (hulp)programmatuur inrichten, vullen, tunen en de
nodige mailinstellingen goed neerzetten in het systeem.
13. Prijs en betaling
13.1. Alle prijzen zijn exclusief omzetbelasting (BTW) en andere
heffingen welke van overheidswege zijn of worden opgelegd. Alle door
leverancier kenbaar gemaakte prijzen zijn steeds in euros en klant dient alle
betalingen in euros te voldoen.
13.2. De klant bevoegd Leverancier om de betaling via incasso te
incasseren. Vooraf aan incassering ontvangt de klant een incasso factuur met
geleverde diensten van leverancier.
13.3. De klant kan vijf (5) werkdagen schriftelijk bezwaar maken
tegen de incassofactuur. Hierna zal de leverancier de betaling automatisch
verwerken.
13.4. Wenst de klant geen incasso dan is leverancier gerechtigd
om extra administratiekosten in rekening te brengen.
13.5. Ingetrokken incasso betalingen vanuit de klant betekend
niet voor de klant dat de betaling hoeft te voldoen. De klant blijft het bedrag
verschuldigd aan leverancier. De herinnering van deze incasso zal verhoogd
worden met extra administratiekosten.
13.6. Met betrekking tot de door leverancier verrichte
prestaties en de daarvoor door klant verschuldigde bedragen leveren de gegevens
uit de administratie van leverancier volledig bewijs op, onverminderd het recht
van klant tot het leveren van tegenbewijs.
13.7. Leverancier mag bedoelde vergoeding eens per kalenderjaar
wijzigen. Inflatiecorrectie 01 januari van elk jaar. Voorbeeld: 2020 staat voor
1.0% met gehele afronding naar boven delend door 5. Hierbij een voorbeeldsom:
EUR 250,00 * 1% = EUR 255,00
13.8. Indien sprake is van een periodieke betalingsverplichting
van klant, geldt dat leverancier gerechtigd is schriftelijk, conform de in de
overeenkomst opgenomen index of andere maatstaf, geldende prijzen en tarieven
aan te passen op de in de overeenkomst genoemde termijn. Indien de overeenkomst
niet uitdrukkelijk voorziet in de mogelijkheid van leverancier tot aanpassing
van de prijzen of tarieven, geldt dat leverancier steeds gerechtigd is
schriftelijk met inachtneming van een termijn van ten minste drie maanden de
geldende prijzen en tarieven aan te passen. Indien klant in dat laatste geval
niet akkoord wenst te gaan met de aanpassing, is klant gerechtigd binnen tien
werkdagen na kennisgeving van de aanpassing de overeenkomst schriftelijk op te
zeggen met ingang van de datum waarop de nieuwe prijzen en/of tarieven in
werking zouden treden. (Opzegtermijn
blijft van kracht met de afgesproken prijzen)
13.9. Partijen zullen in de overeenkomst de datum of data waarop
leverancier de vergoeding voor de overeengekomen prestaties aan klant in
rekening brengt, vastleggen. Verschuldigde bedragen worden door klant betaald
volgens de overeengekomen dan wel op de factuur vermelde betalingscondities.
Klant is niet gerechtigd tot opschorting van enige betaling en evenmin tot
verrekening van verschuldigde bedragen.
13.10. Indien klant de verschuldigde bedragen niet of niet tijdig
betaalt, is klant, zonder dat een aanmaning of ingebrekestelling nodig is, over
het openstaande bedrag wettelijke rente plus administratiekosten voor
handelsovereenkomsten verschuldigd. Indien klant na aanmaning of
ingebrekestelling nalatig blijft de vordering te voldoen, kan leverancier de
vordering uit handen geven, in welk geval klant naast het dan verschuldigde
totale bedrag tevens gehouden is tot vergoeding van alle gerechtelijke en
buitengerechtelijke kosten, waaronder begrepen alle kosten berekend door
externe deskundigen. Een en ander laat de overige wettelijke en contractuele
rechten van leverancier onverlet.
14. Overwerkvergoeding en reistijd
14.1. Indien de ter beschikking gestelde medewerker in opdracht
of op verzoek van klant per dag langer werkt dan het overeengekomen of
gebruikelijke aantal werkuren dan wel werkzaam is buiten de bij leverancier
gebruikelijke werkdagen, is klant voor deze uren het overeengekomen
overwerktarief of, bij gebreke van een overeengekomen overwerktarief, het bij
leverancier gebruikelijke overwerktarief verschuldigd. Desgevraagd zal
leverancier klant informeren over de geldende overwerktarieven.
14.2. Kosten en reistijd zullen aan klant in rekening worden
gebracht overeenkomstig de bij leverancier gebruikelijke regels en maatstaven.
Desgevraagd zal leverancier klant informeren over de daarvoor gebruikelijke
regels en maatstaven. De standaard maatstaf is EUR 59,- per reis uur of EUR 0,55
per gereden kilometer.
15.
Uitsluitingen
15.1. Werkzaamheden voortvloeiend uit onderzoek of herstel van
storingen of oneigenlijk gebruik / misbruik die het gevolg zijn van of verband
houden met gebruiksfouten, onoordeelkundig gebruik van de software, apparatuur
of van buiten komende oorzaken, zoals gebreken
in internet, datanetwerkverbindingen,
spanningsvoorzieningen, of koppelingen met apparatuur, programmatuur of
materialen welke niet onder de onderhoudsovereenkomst vallen, behoren niet tot
de verplichtingen van leverancier op grond van de overeenkomst.
15.2. Tot de onderhoudsverplichtingen van leverancier behoren
niet:
- het onderzoek of herstel van storingen die het gevolg zijn van of verband
houden met wijziging van de apparatuur anders dan door of namens leverancier;
- het gebruik van de apparatuur in strijd met de daarvoor geldende voorwaarden
en het nalaten van klant om de apparatuur tijdig te laten onderhouden.
Onder de onderhoudsverplichtingen van leverancier vallen evenmin onderzoek of
herstel van storingen die verband houden met op de apparatuur geïnstalleerde programmatuur.
15.3. Indien leverancier onderzoek en/of onderhoud verricht in
verband met het in de voorgaande 15,1, kan leverancier de kosten van dat
onderzoek en/of onderhoud volgens zijn gebruikelijke tarieven in rekening
brengen. Het voorgaande laat al hetgeen klant aan leverancier ter zake van
onderhoud verschuldigd is, onverlet.
15.4. Leverancier is nimmer gehouden tot herstel van als gevolg
van storingen en/of onderhoud verminkte of verloren gegane gegevens.
16.
Diversen
16.1. Op deze voorwaarden is Nederlands recht van toepassing. De
voorwaarden kunnen te allen tijde door Met STER BV aangepast worden. IP
Marketing adviseert daarom de voorwaarden regelmatig te bekijken wanneer u
daarvoor in het systeem de uitnodiging krijgt (pop-up). Indien en voor zover
enige bepaling uit deze voorwaarden nietig wordt verklaard of vernietigd wordt,
zullen de overige bepalingen onverminderd van kracht blijven. Met STER BV zal
alsdan een nieuwe bepaling vaststellen ter vervanging van de nietige/
vernietigde bepaling, waarbij zoveel mogelijk de strekking van de
nietige/vernietigde bepaling in acht zal worden genomen.
Voorwaarden versie 1.04
Question Degree
onderdeel van Met STER BV
https://www.questiondegree.nl
Gedeponeerd: KvK: 01183094